Adelaide to Melbourne - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu Adelaide to Melbourne - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu

Adelaide to Melbourne

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 Februari 2017 | Australië, Adelaide

De afgelopen zeven dagen zijn we van Adelaide naar Melbourne gereden met een camper. Niet zo'n groot wit huis op wielen, zoals je, je een camper misschien voorstelt, maar een kleine variant. Zo eentje waarin je, je nog net naast het bed kan omkleden, maar dit moesten we niet beiden tegelijk proberen.

We verbleven savonds op campings. Ook dit was niet altijd zoals je, je een camping voorstelt. Meestal was het een groot grasveld met her en der wat mogelijkheid tot water en stroom en uiteraard een douche en wc mogelijkheid. Dit laatste was niet altijd even schoon. Ik heb één keer gedoucht met zes hooiwagens boven me ( ja daar zijn die spinnen weer). Gelukkig waren de meeste douches en wc's een stuk schoner dan dat.
We hebben natuurlijk ook weer heel veel gezien.

De eerste dag was vooral heel erg wennen aan het links rijden. We moesten die dag meteen een heel eind rijden, dus na dag 1 wisten we wel hoe dat moest. We verbleven die nacht in Naracoorte, een dorp dat bekend staat om zijn grotten, dus die zijn we de volgende ochtend gaan bekijken. Hierna stond de pool of Siloam op de planning. Dit meer is zeven keer zouter dan de zee, dit moest uiteraard getest worden... En ja hoor, we bleven drijven. Dit soort dingen maken mij gelukkig. Deze dag was voor mij compleet.

Dag drie zijn we naar het grampians nationaal park gereden. We hebben hier en daar een mooi uitzicht bekeken, zijn naar een enorme waterval gelopen, en hebben de dag afgesloten met een Lasershow over een soort Titanic verhaal, alleen dan de Australische versie. Dit was wel heel erg gaaf gedaan.
Dag vier bestond uit een hele hoop uitzichten van rotsen in de zee. Erg gaaf, maar ook wel erg hetzelfde allemaal. Deze dag was voornamelijk auto in... Hee, een uitzichtpunt... Auto uit... Foto maken... Auto weer in.

De vijfde dag zijn onze lange broeken en mouwen uit de tas gekropen. Het was erg fris zo'n 15/16 graden (al zouden jullie in Nederland hier op dit moment blij mee zijn, wij waren het niet),.. Maar dit mocht de pret niet drukken. Vandaag zijn we naar het great otway national park gegaan. Dit park bestaat voornamelijk uit regenwoud, we hebben verschillende indrukwekkende wandelingen gemaakt en alles goed in ons opgenomen. We hebben deze dag koala's gezien in bomen, maar ook eentje op onze weghelft, die bizar rustig bleef zitten toen wij aankwamen rijden en ineens moesten uitwijken. En tot slot hebben we deze dag een slang gezien. Ik was erg blij dat we er nu daadwerkelijk een zagen (de bordjes met 'kijk uit, er zijn hier slangen' waren dus geen onzin), maar Jaimy kon hier helaas iets minder van genieten. Afgelopen dagen hadden we steeds zelf gekookt, dus vandaag werd het tijd om onszelf te trakteren op een pizza en een lekker schepijsje toe. Dan is het wel een heel fijn gevoel als je aankomt op de camping en bedenkt dat je nu niet meer hoeft te koken op een klein gaspitje en dat er ook geen afwas meer op je wacht.

Onze laatste dag dat we nog wat op de planning hebben staan, reden we naar Lorne. Dit plaatsje staat bekend om de vele watervallen. We zijn natuurlijk ook even gaan kijken. Deze waterval was heel verschillend met de vorige die we hadden gezien, maar desalniettemin erg indrukwekkend. We zochten een camping op bij het strand, zodat we nog even lekker niks konden in de zon, op een handdoekje.
Morgen is onze laatste dag, we hebben niet echt meer dingen die we nog moeten zien, dus kunnen we rustig aan naar Melbourne rijden en dan begint er weer een nieuw deel van de reis.