Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

13 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Alweer een week voorbij, wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen week waren we in Melbourne. Dit is een stad die bekend staat om de koffie (dus dat hebben we ook zeker gedronken hier, cappuccino's dan, want dat is sterk genoeg voor mij) en het is een stad waar het heel normaal is dat je op één dag wel vier seizoenen tegenkomt (en dat hebben we gemerkt ook). Al op dag 1 ontmoetten we Myrte uit Limburg, dus daar hebben we veel mee opgetrokken deze week.

We begonnen met 34 graden, dus een dagje strand. Dit was zo'n dag dat je, zodra je het water uitkwam, alweer toe was aan verkoeling. Niet echt ideaal, maar het was wel lekker om een dagje te liggen en verder niets te hoeven. We hebben deze dag de slurpie uitgevonden (slush puppy). Je kan hier een halve liter halen voor maar 1 dollar, dus daar zitten inmiddels hele liters van in onze buik mmmmm.

De volgende dag besloten we de stad te gaan verkennen. We deden een free walking Tour van drie uur en zijn daarna nog zelf de stad in gegaan. Als je dan vervolgens dus van 10 tot 17 door de stad hebt gelopen, dan ben je er wel weer klaar mee, dus we waren blij toen we weer bij het hostel aan kwamen die dag.

Dag drie gingen we opzoek naar een rooftop bar. Myrte had deze tip gekregen van iemand. Na een heel eind lopen kwamen we daar aan. Er hing een gezellige sfeer, we waren in een totaal ander gedeelte van Melbourne en we hadden uitzicht op het centrum. Vervolgens liepen we door het olympisch centrum naar de botanische tuinen en toen terug naar het hostel.
Na twee dagen van lopen, was het weer tijd voor een dagje strand. Dit keer naar brighton beach, waar de gekleurde strandhuisjes stonden. Deze dag hebben we verder ook niks gedaan, even relaxen.

Dag 5 alweer. We namen deze dag de bus naar het pink lake (ja echt, een roze meer) dat wilden we weleens in het echt zien. Eenmaal aangekomen stond er echter al bij de ingang van het park -helaas is het meer zijn kleur in september verloren, we weten niet wanneer het weer terug komt- ... Tja... Toch maar even gaan kijken en het was inderdaad gewoon een meer... Helaas. 's Avonds zijn we naar het eureka skydeck gegaan. Je wordt hier in nog geen minuut van verdieping 0 naar 88 gebracht met de lift. Daar heb je dan een uitzicht over heel Melbourne. We gingen zo rond zonsondergang. Het was erg gaaf om te zien hoe de stad dan verandert van dag naar nacht.

Dag 6 en 7 gingen we op Tour naar Philip island en het wilsons promontory national park. Dag 1 bestond voornamelijk uit dieren, dieren en nog eens dieren... En laat nu juist dat niet zo mijn ding zijn... Alleen de pinguïn parade aan het eind van de dag was de moeite waard (pinguïns gaan hier 's ochtends de zee in om voedsel te halen en komen 's avonds weer terug uit de zee om te slapen en hun kinderen te voeren). Gelukkig maar, want daarvoor hadden we deze dag geboekt. We hebben inmiddels al heel wat dieren in het wild gespot en soms is het zo onwerkelijk dat dit echt is en geen dierentuin. Af en toe vergeet je dat gewoon.

Dag 2 hebben we vooral gewandeld langs witte stranden en 3 km omhoog gewandeld voor een prachtig uitzicht. Na een uur kwamen we boven aan en wat zagen we... Wolken... We stonden in de wolken en zagen dus alleen maar wit om ons heen. Dus dan maar weer 3km terug naar beneden lopen. Dit vonden mijn benen niet zo leuk en daar heb ik ook nog steeds spierpijn van. Eenmaal terug van de Tour hebben we voor het eerst van het nachtleven hier geproefd, want we hadden nog niet genoeg gelopen die dag... Dat werd erg gezellig en dus een kort nachtje, want we moesten om tien uur al uitchecken.

Deze laatste dag in Melbourne bestond vooral uit niks doen. We zijn alleen even naar de Queen Victoria Market gelopen, want drie keer is scheepsrecht (we hadden eerder deze week al twee pogingen gedaan, maar eerst waren we te laat en de volgende dag bleek die gesloten). We hebben een rondje gelopen, een broodje gegeten en zijn weer terug gegaan naar het hostel.
Om 22.00 vertrok de bus naar Canberra, waar we om 6.00 aankwamen. Echt slapen doe je niet in zo'n bus, dus we waren behoorlijk moe, maar konden natuurlijk nog niet inchecken, dus leek het ons verstandig om de hele stad door te lopen. 8 uur gingen we weg en 5 uur waren we weer terug. Wel alles gezien wat we wilden zien, maar vraag me niet wat mijn voeten hiervan vonden.
Nu zitten we in de bus richting Sydney. Tijd voor een nieuwe stad de komende week!