Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marit Linden - WaarBenJij.nu Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marit Linden - WaarBenJij.nu

Vietnam deel 2

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

26 Mei 2017 | Vietnam, Hanoi

Ik zit alweer in Hanoi, nog één dagje en dan morgen met het vliegtuig naar Bali. Van Hoi An tot hier heb ik grotendeels met Zoë gereisd en dat beviel best wel goed. Het is af en toe best wel chill om een reismaatje te hebben en niet steeds alleen op nieuwe plekken aan te komen.

Na onze easyrider tour kwamen we aan in Hue, een grote stad, waar niet erg veel te beleven was. We zijn naar een verlaten waterpark gefietst en dat was het wel. Het waterpark zelf was ook niet zo groot als het klinkt. Het had wel geteld drie glijbanen, twee zwembaden, een verlaten gebouw en... Dat was het wel.

De volgende dag kwam ik aan in Phong nha, dit is een groot national park met allemaal grotten. Ik heb daar een jungle tour gedaan, wat ontzettend gaaf was. De lunch bevond zich midden in de jungle en we hebben twee grotten gezien. Één heel groot en heel toeristisch en eentje minder groot, maar niet minder mooi. In deze laatste grot was er niemand, behalve onze tourgroep van 6 mensen, dat was best wel tof.
Verder heb ik met Zoë een heel eind gefietst naar de botanische tuinen. Wat meer lopen dan fietsen was op de heenweg, omdat het zo steil was. Doodop en bezweet kwamen we daar aan en toen moesten we nog door die tuinen lopen. Gelukkig bevond zich aan het einde een waterval waar we een duik in het koele water konden nemen en de terugweg was natuurlijk ook één grote beloning.
Ook heb ik hier een ontzettend lekkere chocolade koffie gedronken. Jammer dat ze die nergens anders verkopen dan in dat cafeetje, want daar had ik nog wel een kopje van gelust.

De volgende bestemming was Tam coc. Hier vind je karstbergen omringd door rijstvelden. Met een bootje zijn we over de rivier door deze omgeving gevaren. Ons hostel bevond zich ook midden tussen de rijstvelden. Erg rustige natuurlijke omgeving, maar één dagje was genoeg.
De volgende dag vertrok ik alleen naar Cat ba. Van hieruit heb ik een tour gedaan over het water langs van diezelfde soort karstbergen als in tam coc, alleen werd het hier volledig omringd door water. Mensen leven hier ook in huisjes drijvend op het water, dat is bijzonder om te zien. Tussen deze bergen gingen we ook kajakken. Wat een rust weer, alleen onze tourgroep en verder de geluiden van de natuur om ons heen.

Door naar Hanoi de hoofdstad van Vietnam. Hier zag ik Zoë weer, gezellig. We lopen twee daagjes rond, proberen heel wat eten en drinken. Zo hebben we een egg coffee gedronken en banh cuon (rijst rolletjes met vulling) gegeten. en... Ja wat gaan we nu nog meer doen hier, want we hebben nog een aantal dagen. We hadden het plan naar Sa pa te gaan, maar door het weer zijn we bang dat dit weggegooid geld gaat zijn, dus dat is van de planning geschrapt. Nu hebben we een ander plan, Mai Chau. Dit is een mooi gebied met rijstvelden, waar we verschillende fiets, scooter en wandeltochten hebben gemaakt in de drie dagen dat we hier waren. Dit was af en toe behoorlijk zwaar, maar we werden iedere keer weer beloond met mooie uitzichten en lekker eten.
Nu zitten we weer in Hanoi, laatste dagje vandaag. Nog even genieten van al het lekkere eten hier en dan is het tijd voor de laatste twee weken van mijn reis.. Dat gaat ineens toch wel erg snel.

• 26 Mei 2017 - 14:21

Krista:

Hee Marit,

Dat klinkt hartstikke leuk allemaal. Jet gaat inderdaad heel snel nu, maar dat vind ík ook wel weer leuk ;)

Groetjes uit zonnig Nederland!