Afsluiting en nieuw begin - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marit Linden - WaarBenJij.nu Afsluiting en nieuw begin - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marit Linden - WaarBenJij.nu

Afsluiting en nieuw begin

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 April 2017 | Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn laatste weekje in Australië was top. Ik begon met een tour naar cape tribulate (een stuk boven Cairns). Hier komen het strand en het regenwoud samen. Dit was echt mega tof om te zien. Misschien wel één van de mooiste dingen tot nu toe. De tour duurde twee dagen en dat gaf ons ruim de tijd om dit stuk strand helemaal te verkennen. Ik heb hier erg leuke meiden ontmoet en het goed naar mijn zin gehad. Ook hebben we krokodillen gezien tijdens deze tour, weer een dier dat ik af kan strepen.
De volgende twee dagen was het tijd voor wat shoppen en chillen bij de lagoon (een gratis zwembad in de stad). Erg veel heb ik deze dagen niet gedaan, maar dat was ook niet nodig zo die laatste dagen in Australië. Één avond wilde Jaimy en ik naar de film (the beauty and the beast) en toen Jaimy onze kamergenoot uitnodigde, dacht ik, dat kan ik ook. Dus niet veel later had ik vier anderen uitgenodigd, waarvan eentje nog iemand anders uitnodigde, dus uiteindelijk gingen we met z'n zevenen naar de film, wat het natuurlijk alleen maar gezelliger maakt.
De laatste dag was een dag van adrenaline en afsluiting. We stonden veel te vroeg op, om rond elf uur in het vliegtuig te stappen. Niet om naar een andere bestemming te vliegen, maar om er uit te springen. Het ging allemaal nog heel erg goed, tot de man die aan mij vast zat zei. Straks doe ik de deur open, dan kijken we eerst even naar beneden en dan hang je, je voeten eruit en springen we..... Ehmmm... Ik wil helemaal niet eerst naar beneden kijken... Doodeng op dat eerste moment, maar een paar seconde later was het puur genieten. Een minuut lang vielen we naar beneden en daarna nog een aantal minuten aan de parachute. Het besef dat je letterlijk door de lucht heen vliegt en nergens aan vast zit (behalve dan die meneer en de parachute) is geweldig. Ik zou het zo nog tien keer willen doen. 's-Avonds hebben Jaimy en ik het goed afgesloten door lekker uit eten te gaan. Onze laatste avond samen. Voor de komende twee maanden zal ik ook Jaimy niet in de buurt hebben. Dat is best wel even gek.
De volgende ochtend namen we echt afscheid en ging ik naar het vliegveld. De eerste keer alleen op een vliegveld ging eigenlijk best goed en nadat ik een gratis upgrade naar business class kreeg, kon mijn dag niet meer stuk. Wat heb ik genoten daar in het vliegtuig.

En dan is het tijd voor een nieuw avontuur in een totaal nieuwe wereld. Ik moet weer opzoek naar eten dat ik lekker vind. Ineens spreken de inwoners niet allemaal Engels en zo wel, dan is het ook maar de vraag of je ze begrijpt. Er ligt hier overal afval en de lucht die je soms ruikt is echt afschuwelijk. Producten en diensten hebben vaak geen vaste prijzen, dus moet ik ook gaan afdingen en de straatnamen en ook andere dingen staan hier soms alleen in geheim taal. Het is alsof je net begint met reizen, terwijl ik er al drie maanden op heb zitten.
Ik kwam toevallig precies aan tijdens nieuw jaar (songkran), dus mijn eerste dag in Bangkok bestond uit kletsnat rondlopen met een waterpistool. Dat was een leuk begin en een leuke verassing, want ik wist dat pas toen ik aankwam. Ik heb deze dag ook een kikker gegeten... Af en toe moet je wat nieuws proberen.
De volgende dag ben ik op pad gegaan om twee tempels te bekijken. Het is hier echter echt super warm, dus ik was blij toen ik in de tweede tempel iemand van het hostel tegen kwam, die mij wel een lift kon geven op zijn scooter terug naar het hostel, chill.
Tijd voor een nieuw land alweer. Phnom Penh in Cambodja is de volgende bestemming, waar ik met twee anderen wat geschiedenis van Cambodja heb gezien. Dat hoort er toch ook bij als je een land bezoekt. Daarna was het voornamelijk relaxen bij het zwembad van het hostel, want veel meer was er in deze stad niet te doen.
In Kampot had ik een erg cool hostel aan de rivier. Ze hadden een best wel enge glijbaan, een luchtkussen waarop je gelanceerd kon worden, een ropeswing, en een een aantal grote drijvende banden, waar we uren in konden liggen in het water. Hier ontmoette ik al snel een leuk gemengd groepje mensen. (drie jongens uit Israël, twee meiden uit Duitsland, eentje uit Noorwegen en nog een uit Finland).
De volgende dag gingen we met z'n allen op pad om wat van de omgeving te zien. We hebben een peper plantation gezien en zijn naar een vissersdorpje gereden om daar verse krab te proeven en daarna heb ik nog een inktvis gegeten (een echte, niet zo'n ding uit de frituur) dat was allebei erg lekker. Daarna hebben we vooral weer genoten van het hostel en het koele rivier water. Uiteindelijk heb ik zelfs een extra nachtje geboekt, omdat iedereen nog bleef en het zo gezellig was en het was toch ook wel leuk om samen naar de volgende bestemming te reizen. We lieten twee meiden achter, die naar een andere plek gingen en samen met de drie jongens en twee Duitse meiden reden we met de bus naar Sihanoukville. Na deze dag heb ik de jongens ook gedag moeten zeggen, want ik ging de volgende dag naar een eiland.

Het eiland waar ik naartoe ging had vrij weinig om te doen, maar omdat ik aan de ene kant van het eiland werd afgezet en mijn hostel aan de andere kant van het eiland lag, mocht ik toch nog drie kwartier door de jungle heen lopen. Echt begaanbaar waren alle paden niet, maar het was wel tof en zo had ik wel wat gezien. De rest van de dag daar heb ik genoten van de rust en voornamelijk gelezen en geslapen in een hangmat. Ik sliep praktisch buiten, want de dorm had maar één muur en echt dicht was die niet en als je wilde douchen was er een hokje met een ton water en een emmertje, dus zo kon je water over jezelf heen gieten. Lekker primitief, maar dat vind ik wel tof. In de avond heb ik ook nog plankton gezien in de zee (lichtgevende stipjes als je erdoorheen wandelde). Al met al weer een toffe ervaring.

Nu lig ik weer op het strand in Sihanoukville samen met de twee Duitse meiden. Vanavond ga ik met de bus naar Siem reap en is het weer tijd om nieuwe mensen te ontmoeten. Nog een paar dagen Cambodja en dan is het al tijd voor Vietnam.

  • 25 April 2017 - 08:22

    Stef:

    Ha lieverd,
    Alsof we erbij zijn. Heerlijk om te lezen en fijn om te ervaren dat je het heel erg naar je zin hebt. Elke dag is een nieuw onbekend en leuk avontuur.
    Ik heb het idee, dat je een hoop leert en ervaart en je rugzak steeds voller wordt.
    Geniet ervan meid.
    Big hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Reizen door Australië en Azië

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

Bali

26 Mei 2017

Vietnam deel 2

10 Mei 2017

Vietnam deel 1

25 April 2017

Afsluiting en nieuw begin

08 April 2017

Debbie
Marit

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 13 Juni 2017

Reizen door Australië en Azië

Landen bezocht: