Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Linden - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Februari 2017 | Australië, Sydney

Poging één van de free walking tour in Sydney was niet zo'n succes. Als het begint te stortregenen aan het begin van de tour en het de komende uren niet op zal gaan houden, dan zie je natuurlijk niet veel van de stad. We zijn toen maar het winkelcentrum ingedoken. Poging twee verliep een stuk soepeler. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw en het was dus ook weer lekker warm, maar.. we zagen nu wel wat van de stad. We eindigden bij de harbour bridge, dus daar zijn we vervolgens zelf nog overheen gelopen. We hebben het opera house van veraf gezien, maar ook van super dichtbij. We zijn tot slot deze dag naar Aladdin de musical gegaan. We hadden gehoord dat twee uur voordat de voorstelling begint alle kaarten die nog over zijn worden verkocht voor 45 dollar (dat is 33 euro). Dus drie uur van te voren stonden ook wij in de rij (best wel vooraan, want er stonden zo'n 10 mensen voor ons, maar wel minstens 30 achter ons). En dan koop je twee kaartjes voor rij 5!!! Bizar gewoon.

Ook zijn we naar verschillende stranden van Sydney geweest. Zo heb je Manly beach en vanaf daar kan je nog naar Shelley beach lopen. En ook heb je natuurlijk Bondi beach en vanaf daar is er een wandeling naar Coogee Beach. Die laatste wandeling was best wel lang en het was ook behoorlijk warm, maar we hadden beiden besloten pas de zee in te gaan op het eindpunt, want het loopt niet zo fijn als je kleding nat is. Eenmaal in Coogee beach was dit natuurlijk een geweldige beloning. We zijn direct de zee ingedoken. De stroming was best wel sterk en de golven waren groots, ja dit is hoe ik het strand het liefst heb. Een kwartier later begon de bewolking en zagen we op de weerapp, dat het zou gaan onweren en regenen.... Terug in de bus bleek deze voorspelling te kloppen. We zagen heel veel flitsen door de stromende regen heen. Dan is het ineens wel jammer als je bij de uitstap halte bent aangekomen.

Op zondag kun je hier in Sydney niet meer dan $2,50 uitgeven aan het openbaar vervoer. Dit was dus een perfecte dag om een ritje naar de blue mountains te maken (2 uur heen en 2 uur terug met de trein). Samen met een meisje uit Duitsland en nog twee jongens zijn we die kant opgegaan en hebben we daar wat rondgewandeld langs watervallen en mooie uitzichten. Na 895 traptreden (ik moest natuurlijk wel even tellen of het er wel echt duizend waren) naar beneden en omhoog te hebben gelopen, vonden we het wel weer mooi geweest en gingen we weer terug.

Jaimy zit nu in Tasmanië en ik zit nu, na een tien uur durende nachtbus in Yamba. Vanaf nu gaat mijn surf avontuur beginnen.